Mjölk när den är som godast

 
För två, tre månader tillbaka bytte jag ut komjölk till vegetabilisk mjölk. Dels för att vegetabilisk mjölk är hundra gånger godare än komjölk och dels för att vegetabilisk mjölk inte bidrar till exploatering av djur. Med det sagt har jag jätteprecis kärat ner mig i mittenmjölken, det vill säga mjölk gjord på kokosnöt och mandel. Nog med att mandelmjölk och sojamjölk = drömgott är coconut almond snäppet underbarare. ♡ Testa! Hihi.
 
På tal om mjölk har jag precis ätit en jättegod middag på vegansk tofuwok. I den gömde sig tofu ("you don't say"), kokosmjölk, grönsaker, linser och chilisås. Nu ska jag plugga körkortsteori och om, hm, en timme gå på långpromenad med Petro. Och hundarna. Hoppas ni får en fortsatt fin måndag. Kramis.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback