Sista arbetspasset för året

 
Hej, älsklingar. Ni undrar vad jag har gjort i veckan? Jag har jobbat. Måndag har jag jobbat. Tisdag har jag jobbat. Onsdag har jag jobbat. Det har gått jättebra! Bortsett från att jag iförrgår fick migrän. Det slutade med att jag spydde fyra gånger PÅ MITT JOBB och fem, sex gånger utomhus. Jag har inte mått så dåligt på, öh, väldigt länge. Det kändes bokstavligt talat som att jag fick knivhugg i huvudet. :-( Ugh.
 
Nu är jag ledig fram till nästa år. Lol. Imorgon ska jag träna på F&S, hämta ut ett paket från Apotea, gå till Gamestop med Petronella och (om jag har tur) fira nyårsafton hos Fredrik. Tjoho. Ha det bäst.

Nu:


Hej på mig


Egengjord granola

 
Imorse åt jag egengjord granola till frukost med sojagurt från Planti. ♥ I min granola har jag havregryn, bovetekärnor, kokosolja, kakaonibs, agavesirap, dadlar, sötmandlar, cashewnötter, kanel, chiafrön, carobpulver och, öh, var det allt? Jag tror det. Det är tusen gånger godare än granola (flingor överhuvudtaget) som går att köpa i affär. Dör.
 
Igår var jag på jobbet från åtta till fem - och nu är jag ledig. Nästa arbetspass är först på måndag. Gött! Idag gick jag upp klockan sju och två timmar därpå tog jag mig igenom ett stenhårt spinningpass. Det var jättejobbigt. BUT I DID IT. Idag ska jag städa hela huset, panta burkar, slänga skräp, handla mat och planera vårt julbord. För på torsdag är det *svordom* julafton!!!!!11 Nä, nu ska vi gå ut med hundarna. Ha det bäst.

"Where do you get your protein?"


En vecka kvar...


Vegomässan 2015

 
Förra veckan var bra! Bortsett från att jag jobbade måndag, tisdag, onsdag, fredag tillbringade jag min torsdag hos Emma, min fredagkväll med Rebecka & Evelina och min lördag på Vegomässan (igen, med Rebecka & Evelina). Vegomässan får tio av tio poäng av mig. Det var, åh, så roligt. Om jag ska gå nästa år? UTAN TVEKAN. Hihi.
 
Idag har jag tagit mig igenom ett arbetspass av två. Jag kom hem halv ett och klockan fem börjar jag jobba på Studybuddy. Innan det ska jag göra veganska bovetepannkakor till "middag" - och förbereda ett matteprov till min elev. Nä, nu ska jag sätta igång! Jag ska trots allt gå hemifrån snart. Ha det bäst. Pussisar.

Julmusik


Fyrtiofem månader <3


Ledig fredag

 
Förlåt för dålig uppdatering. :-( Jag har jobbat måndag, tisdag, onsdag, torsdag - tid, ork och lust till att blogga har därför lagt på noll. Igår var jag så trött att jag somnade klockan tio och sov fram till, öh, klockan tio. Tolv timmars sömn fick jag alltså ihop. Knäppt. Idag har jag dels tittat på julklappar, dels handlat mat, dels cyklat på vår träningscykel, dels ätit sushi till middag, dels pantat burkar och dels slängt skräp. Bra dag! Nu ska jag fredagsmysa. Pussisar.

A hug in a mug


Sötast i världen