Firar in helgen


Ännu mer somrigt


Fredriks födelsedag

 
Hej bloggisen. Vaknade klockan åtta imorse av att Freds mobil ringde. Gick upp, duschade, gjorde iordning mig, sa hejdå till bebben och for därefter in till stan där jag mötte upp min fina mamma. Åt frukost/lunch tillsammans, och fick också med mig ytterligare två presenter till min älskling. Hade sedan prov i två timmar och nu är jag hemma hos mitt födelsedagsbarn, som jag även ska spendera resten av kvällen hos. Det var allt jag hade att dela med mig av. För nu, åtminstone. Pussisar.

Grattis min älskling


Pruttkorv


Kirrat present

 
Hejsan hoppsan! Nu har jag äntligen köpt en present till min pojkvän, och jag är hur hur nöjd som helst. Han fyller ju som sagt 18 barre så snart som imorgon, vilket förstås ska firas big time. Men mer om det senare. Planerna för idag är iallafall att pussa på min Fredrik, som kommer hit i stort sett närsomhelst. Och eftersom det regnar ute så ska vi antagligen bara ligga hemma och mysa. Inte helt fel, nej.

I love it


Nödvändigt


Måndagen avklarad

 
Den här dagen har gått så så fort. Från att vara i skolan, till att gå på museum, till att komma hem och till att snart gå och lägga sig igen. Galet. Jag har iallafall bara varit med min älskling idag, enda fram tills nu i princip. Han, Fred alltså, fyller föresten 18 år om endast tre dagar - jag upprepar: tre dagar - och jag har inte köpt någonting. Alls. Så ska därför in till stan imorgon och spana, eftersom jag ändå slutar så pass tidigt. Men mer om det senare! Nu: duscha.

Natti natti


Hjärtegull


Never ending inlägg


 
Tre stycken bilder ifrån "Kvarteret skatan reser till Laholm", alltså filmen vi tittade på i fredags, som var så himla himla rolig. Jag vet inte hur många gånger jag halft skrattade ihjäl mig, for realz. Måste verkligen ses!
 
Tjena mors, allesammans. Jag ber om ursäkt för min lite halvskeva uppdatering men jag har helt enkelt inte haft tid. I fredags drog jag och älsklingen ut på en cykeltur för att sedan se på en aprolig film tillsammans med mina päron innan vi gick och la oss. Igår var jag, mamma och pappa iväg till Farsta C under dagen och på kvällen, därefter, for jag och F till Holmen där även Adam, Hampe, Sanna och Therese befann sig. Någon timme senare drog vi vidare, denna gång på partaj hos en kompis, vilket var jättejätteroligt. Och idag, slutligen, har vi bara tagit det lugnt, bakat chokladbollar och sett på TV, i stort sett. Riktig segsöndag men vädret har ändå sugit (suger). Så. Nu ska jag börja med middagen. Puss på er!

Bommersvik 2012



Enda bilden från igår


Subway yey

 
Min megadegagoda middag från Subway. Satt himlans fint.
 
It's friday, babiesar! Och jag, mamma och Fred kom just hem efter att ha varit och handlat på Willys. Vi har även varit förbi centrum där vi köpte mat, bland annat. Och nu hade vi tänkt att antingen ta en promenad eller cykla runt lite i det fina vädret. Hihi. Pusshej!

Mysis


Helt sjukt


Minishopping


Fem saker om mig

 
1. Jag måste, måste, måste kolla datumen på allting jag äter eller dricker för att försäkra mig om att det inte har, eller är påväg att, gå ut. Jag är nämligen livrädd för att stoppa i mig någonting gammalt.
 
2. Jag har aldrig i mitt snart artonåriga liv gjort en överfull taco, med mjukt bröd alltså. Aldrig.
 
3. Jag har jättelätt för att fastna för saker och ting. Cashewnötter, naturgodis, skummad mjölk, havregryn, digestivekex, underkläder, pepsi max, fun light och det innehållet på bröd är endast ett fåtal exempel.
 
4. Jag är extremt perfektionistisk av mig gällande vissa grejer men framförallt när det har med skolarbeten att göra och att skriva/rita för hand. Jag klarar ej av när nåt jag gjort inte ser tillräckligt bra ut.
 
5. Jag absolut älskar att borsta håret - nyborstat hår är på fullaste allvar bland det bästa som finns. Har därför nästan alltid med mig en bärbar liten borste vart jag än går. Hehohi.
 

Jag idag


Dör snyggdöden


Mobilblogg

 
Dagens outfit, lol. 
 
Hej bloggisen! Just nu sitter jag på bussen påväg till Handen för att möta upp min babe. Och vet ni vad? Jag har helg already! Döskönt. Det enda vi gjorde idag var att spela brännboll. I fyrtio minutrar. Varken mer eller mindre. Och planerna för senare är, iallafall, att kolla efter morsdagspresent. Sedan får vi se vad som händer. Och fötter. Puss och kram!

Chokladbollebak


Gullefjulle


Lyxigt värre

 
Hejsvejs! Idag är jag ledig, vilket jag också är på fredag. Och imorgon har vi endast en lektion - brännboll - som håller på från klockan 13 till 14 (om jag minns rätt). Riktig lyxvecka, för min del! Hihi. 
 
Så. Idag gick jag upp runt tiotiden, åt naturgodis till frukost och gick sedan ut på en långprommis med min ena vovsing. Jätteskönt ute, trots att det är rätt mulet, blött och lite småkyligt. Och nu sitter jag vid datorn, obviously, i väntan på att plugga spanska. Och kanske lite samhällskunskap. Howevz. Hoppas ni får en jättejättefin onsdag. Puss på nosen!

Perfektion

 
Alla bilder kommer från Tumblr.

Goat edition


Inför nationella provet


Äckelmigrän

Ugh. Denna dag har varit så himla himla hemsk, rent ut sagt. Har haft så fruktansvärt ont i huvudet från morgon till kväll, spytt både hemma och i skolan och bara mått allmänt cpsämst. Aldrig igen att jag rör mig utanför dörren när jag känner att ett migränanfall är påväg. Aldrig. För i övrigt så har jag fyra timmars nationella prov i matte imorgon. Yey. Nu ska jag sova, äntligen. Nattinatt.

My love


Grattis Sverige!


Kort om helgen

 
Åh, en så bra och fin helg jag haft. Har bland annat varit på marknad i Knivsta, alltså Uppsala, vilket var jättejätteroligt trots att jag endast köpte (eller snarare fick) brända mandlar allt som allt. Har även spelat alldeles för mycket xbox, ätit alldeles för mycket naturgodis och druckit alldeles för mycket Pepsi Max tillsammans med min babyboy. Hur mysigt som helst.

Bebbolebbo


Bildbomb



Next: Uppsala

 
Random sommarbild på en viss mig.
 
Hej och hå. Idag är det äntligen äntligen fredag! Och jag hade sovmorgon till halv ett imorse, eller snarare idag. Så nu sitter jag alltså i skolan och pluggar gärnet. Är riktigt glad över hur mycket jag hunnit med på så kort tid, faktiskt. Hur skönt som helst. Efter skolan ska jag åka hem till Fredrik för att sedan rulla vidare till Uppsala och hans landställe, där vi inte har varit på snart ett år. Så det ska bli superdupermysigt. Har med mig ipaden så får se om det blir någon mer bloggning. Annars hörs vi när vi hörs! Puss och hej.

Songs in real life


Inspiration

 
Alla bilder är stulna härifrån.
 

Guess who



Sextonde maj

 
Lägger bara upp bilder på hundar nowadays men har inga andra, dessvärre, plus att mina hundar är sötast, snyggast och bästast i världen i vilket fall. Så det så.
 
Hallå i stugan! Åkte hem tidigare från skolan idag p.g.a. migrän och väl hemma gjorde jag smoothie för att sedan gå och lägga mig. Vaknade två timmar senare av att Fredrik kom in i mitt rum. Pussades. Kramades. Och körde därefter AC3 resten av kvällen, i princip. Hann även med att baka chokladbollar, leka med hundarna, spela kort och bara gosmosa ute på baksidan. Apmysig dag, verkligen. Hihi.

Söt som socker


Bikbok, 99 kr


ILY


Assassin's Creed

 
Tjolahopp. Klockan är nu 23:49 och jag ska snart, efter det här inlägget, gå och lägga mig. Har nämligen nationella prov imorgon vid halv nio och studiebesök på "Instituto Cervantes" (vad det nu är) runt tre.
 
Det enda jag har gjort idag, om man bortser från skolan, är att ha spelat Assassin's Creed med Freppis och slängt ihop korv med bröd till middag. Varken mer eller mindre. Fredrik åkte hem för några timmar sedan nu och jag borde egentligen ha pluggat lite, by now. Men både orken och lusten har legat på noll så hoppade det idag. Nej, nu måste jag verkligen kissa. Och sova. Hörs imorgon, babes.

Dagens lunch


Superdupergammalt

 

Dumma skola

 
Remington Keratin Therapy Pro. Min nya babe. Stal bilden härifrån.
 
Godmorsning. Måndag idag och jag har en lång lång vecka att se fram emot med nationella prov, studiebesök, kompletteringsuppgifter och förlängda skoldagar. Inte det roligaste, kanske, men what to do. Annars så befinner jag mig, just nu, i skolan och slutar gör jag först kvart i tre då jag ska hem till, och ta hand om, min sjuka älskling. Men mer om det senare. För nu: plugga. 

Natti nufsan


Babies


Johannispannis


Mysig söndag

 
Hello, readerz. Idag på dagen var jag iväg till Handen och träffade Jellepelle en stund vilket var himlans mysigt. Kom hem runt fyra då vi åkte till Ica Maxi och handlade för att därefter äta middag, och sedan har resten av kvällen spenderats framför "Assassin's Creed" med min Fredrik. För i övrigt så hoppas jag att det superduperfina vädret håller i sig och att jag inte har allt för mycket att ta itu med vad gäller skolan. Nu: plugga. Puss och kram.

Summer feelings


Inte helt fel


Gamla bilder

 
Har suttit och kollat igenom gamla bilder från min minidator i säkert en timme nu (därav bilden). Och bara blivit hur hur hur nostalgisk som helst. Falun, Bommersvik, Göteborg. Massvis.
 
Hursomhelst. Igår var det fest för Erik, som nu har fyllt arton, vilket var jätteroligt! Och idag ska vi bara ta det lugnt med tanke på att min stackars älskling har blivit sjuk. Som att typ, spela xbox och bara myspysa. Inte helt fel. Hihi. Annars så var vi i Länna med mina päron, i förmiddags, då jag fick en ny plattång, "Assassin's Creed" och två par tygskor. Bild kommer! Nu ska vi få skjuts hem till mig. Tror jag. Pussiluss. ♥

Gårkvällen


Mina nya ballerinisar


American Pie: Reunion

 
Godkväll, allihopa! Freds föräldrar är på landet så jag och älsklingen är helt ensamma för natten. Jätteskönt faktiskt. Tidigare idag träffade vi Mike en stund och när vi sedan kom hem så gjorde vi iordning lunch/middag som fick lov att bestå av kyckling med potatisgratäng. Och nu sitter vi och kollar på "American Pie: Reunion", och bara har det allmänt myspysigt. Vi firar dessutom fjorton månader idag. Så grattis till oss! Hihi.

Tre år sedan


Gullibulle


Maj månad


Fikis med Ericis

 
Nu är det bara en dag kvar innan det är långhelg! Superdupermegadegaskönt. Enda negativa är att jag har en vetenskaplig uppsats i psykologi som ska in på fredag men ska försöka bli klar med den asap. 
 
Hursomhaver så har jag, idag, varit i skolan från 08:30 till halv tre då jag bland annat hade den muntliga delen i engelska nationella. Och jag tror och hoppas att det, åtminstone, gick helt okej. Det kändes som det iallafall. Efter skolan tog jag en tvåtimmarsfika med Erica för att sedan åka hem till min älskling. Åkte och handlade mat strax därpå och nu har bebben farit hem. Och jag ska göra te. Och bara mysa.

Opublicerat


Wanted


Hemsk huvudvärk

 
Slumpad bild från Martins artonårsfest, i slutet av förra året. I brist på annat. Hihi.
 
Godmorgon, pluppisar. Gårdagen var så hemsk, bortsett från det att vi var och åt med Felicia och Robin. Hade nämligen huvudvärk från morgon till kväll. Ingen lindrig sådan heller. Mådde så himla dåligt. Ville bara spy och gråta och jag vet inte vad. Usch usch usch. Även nu ligger den och gror, vilket stör mig som in i fan. Men. Skönt att jag slutar om endast en timme iallafall. Nu: läsa bloggar.

Favoriterna just nu


Pics


Mår som förtjänat

 
Ännu en bild från igår, på Fredrik. Hahaha.
 
Hejsan hoppsan! Gårkvällen var aprolig och idag mår man som man förtjänar, lol. Vaknade strax innan elva och nu har jag och älsklingen precis käkat frukost. Och om några timmar blir det tjockismat på Mias med bästaste Felicia och Robin. Standard, numera. Har inte så mycket att säga egentligen. Lite småsurt att det är söndag men whatevz. Hoppas ni får en toppendag, allihopa.

Så fet


Min fining


Dagen so far

 
Min och Emmas älskade Frappar från idag. Så nedrans goda.
 
Hej bloggisen. Idag träffade jag min gullefis Emma. Vi tog, som vanligt, en fika på Espresso House, och bara pratade om allt och inget, för att sedan titta runt i några affärer. Hur mysigt som helst. Begav mig hem strax innan fem och nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar. Vi ska nämligen äta grillat idag. Can't wait. Och ikväll ska vi, som planerat, på fest hemma hos Emelie. Kuligt. 

Var bara tvungen


Som taget


Gina Tricot


TGIF

 
Nu är det äntligen fredag! Och om bara några timmar är det helg - åtminstone för min del. Planerna inför dessa tre dagar är iallafall att, idag, bara vara hemma och ta det lugnt, jag och bebben, för att sedan, alltså imorgon, träffa Emma på dagen och gå på chillkrök hos Emelie på kvällen. Och på söndag, sist men inte minst, så ska vi förmodligen gå ut och äta med Fellan och Robin. Annars: nada, än så länge, vilket å andra sidan är ganska skönt. Oh well. Hoppas ni får en skön fredag. Och lördag. Och söndag. Puss.

Mina ögonstenar


William Spetz


Tidig morgon

 
Godmorgon, sötkorvar. Jag har varit vaken enda sedan kl. 06 imorse på grund av att Diesel blivit sjuk och därför gått omkring och spytt, hostat och varit allmänt orolig hela morgonen. Min stackars älskling. :(
 
Idag är det, hursomhelst, torsdag och jag börjar inte skolan förrän tio över tio, för att sedan sluta en timme senare. Tänkte då åka hem och plugga en stund för att därefter bege mig hem till Fredrik. Det är väl ungefär så min dag kommer att se ut. Nu tänkte jag borsta tänderna och sånt. C ya.

Från idag


Underbart väder

 
Hej, fina ni. Stör mig så himlans mycket på att det hela dagen känts som om det vore lördag idag. Och så är det liksom torsdag, inklusive skola, imorgon. Apirriterande. Något positivt är dock att vädret varit på topp all day long. Och att det är helg om endast två dagar. Wihi.
 
Jag har iallafall tillbringat denna dag tillsammans med min älskade pojkvän. Efter att ha gått upp runt elva så tog vi en dusch och gjorde iordning oss för att sedan ta bussen till Haninge centrum. Fredrik köpte en ny keps och efter ett tag joinade även Mimmi oss. Några timmar senare åkte vi till China Huadong, jag, mamma, pappa, Fred, Petro och John, och åt kinamatsbuffé till middag. Löjligt gott. Var därefter och handlade på Willys och nu har min älskling precis farit hem. Och jag saknar honom redan.