Tidig läggdags

 
Ey, yo. Idag har jag städat, sprungit, lagat en (jättegod) sallad till middag, duschat, druckit te och spelat TS4. Och efter 17 begav jag mig hem till Fredrik vilket från dörr till dörr tog nästan två timmar. Ugh. :-( En timme därpå mötte jag upp Emma för en jättemysig kvällspromenad. Och nu ska jag och Fredrik sova. Imorgon ska jag träffa Emsipemsi igen vilket jag ser väldigt mycket fram emot. Hihi. Natti, natti.


Dör avokadodöden


Bakdag

 
Oi. Igår sov jag över hos en underbaring, Fanny, efter att ha spenderat hela min kväll hos Fredrik. Vi gick och la oss vid tolv och vaknade vid, öh, åtta. Åt frukost på philadelphiamackor med tomat vilket var jättegott. Hihi. Och resten av dagen har vi bara bakat. Först en födelsedagstårta till Fannys pojkvän och sist, muffins. Dömysigt. Var hemma igen till 16-17 och har ej gjort mycket mer än att laga middag och myst med vovarna. Nu ska jag övningsköra med pappsi. Ha det fint.

Bästa bror


Mina nya favisar


Nysolad & nyduschad

 
Hejsan! Eftersom Emma sov hos mig iförrgår passade vi igår på att åka in till stan. Vi shoppade på årets sommarrea från vart jag bl.a. köpte med mig en solkräm för ansiktet. Jättemysig dag med min favotjej. ☺ Wiho. Mötte upp Fredrik och hans familj i Farsta runt 16 och hemma var vi ej förrän 18:30 - i totalt sju timmar hade jag alltså varit igång. Om jag var trött? Väldigt. Sov nästan hela kvällen och, hm, kom i säng "på riktigt" vid midnatt.
 
Nu är jag hemma! Eller, jag har varit hemma i, låt mig tänka, fyra timmar. Jag har solat (läs: pressat) i det fina vädret, tagit en lång dusch, tittat på gamla avsnitt av United States of Cakes och lagat en jättegod vegomiddag. Hoppas på att pappa kan övningsköra med mig ikväll. Hihi. I övrigt vill jag önska er en fortsatt härlig lördag. Kram.

Throwback saturday


Sommarrea @ Gina Tricot


Sleepover med BFF

 
Grönt är skönt. 
 
Hej, hopp! Idag gick jag upp kl. 06 för att vinka av Fredrik till sitt jobb. Somnade dock om till nio vilket var jätteskönt. Till frukost åt jag som vanligt avokadomackor och några timmar därpå tog jag en promenad med min hund. Jag har också passat på att städa och, trumvirvel, springa! Igen! Vi får hoppas på att det blir till en vana - som förut. Annars? Vid 16:30 kommer Emma hit för att hänga med mig. Och what's even better är att hon ska sova här. ♡ Det ska bli så mysigt. Nä, nu ska jag dricka upp mitt fantastiskt goda te. Hoppas ni mår bra! 

Hundar är livet


Just ordered


Igår & idag

 
Igår (tisdag) begav jag mig till Haninge redan vid kl. 12 för att möta upp Emma. Vi tog en promenad till Ica Maxi för att handla mat och så småningom rulla hem till Emsi. Till middag gjorde vi en enkel, ändock jättegod, sallad på bl.a. vegobitar, fetaost, avokado och couscous. Utöver det tog vi det bara väldigt jättelugnt. Myspys. ♥ Var hemma igen till 20:30 och, hm, spenderade resten av min kväll framför The Sims 4.
 
Idag (onsdag) gick jag upp extra tidigt för att baka bröd. Min frukost fick alltså lov att bestå av nybakat bröd med mosad avokado på. Dör. Hela min onsdag har jag tillbringat hemma. Jag har städat, jag har duschat och jag har simsat. Jag har också gjort vegansk lyxmiddag på ugnsbakad potatis, Pulled Oumph! och guacamole. Bäst av allt? Fredrik, min favorit, är här. Nu ska jag försöka övertala pappa till att övningsköra med mig. Kramisar.

En bättre start på dagen


Från (världens bästa) Emmapemma


Belgiska våfflor

 
Eftersom jag fick ett belgiskt våffeljärn i födelsedagspresent kunde jag inte låta bli att göra belgiska våfflor till middag idag och, gud, vad väldigt jättegott det blev. Ändå utgick jag från "mitt egna" recept. Hihi.
 
Senast jag skrev var i onsdags - och nu är det måndag. Ops. Jag har hunnit sleepovera med Emma, ha en bakdag med Fanny, fira midsommar med min familj (inkluderat min farmor och min farbror), titta på Johan Falk med Fredrik och övningsköra med pappa. Kortfattat. Och idag har jag, bortsett från att ha gjort våfflor, varit ute och sprungit. Jag har också tagit en lång kvällsfika med Evelina och Rebecka. Det var så mysigt. Imorgon ska jag hem till Emsi! Nu ska jag dock sova för, hjälp, vad trött jag är. Godnatt.

Försenad studentpresent


Min älskling


20 år!

 
Min gulliga lilla födelsedagstårta.
 
Hallå! Igår fyllde jag som sagt år. Tjugo år. Tjoho. ✌ Och jag hade en jättejättemysig födelsedag. Fredrik kom hit under eftermiddagen och till middag åt vi (jag, Fredrik och min familj) ute. Presenterna jag fick var döfina och, nä, det var bara en väldigt härlig dag. Fick sova bredvid min älskling också. Hihi.
 
Idag har jag städat, duschat och solat. Om cirka 40 minuter kommer Emma hit för att sleepovera hos mig! Åh, vad roligt det ska bli. Min bästis. Och på fredag ska vi fira midsommar tillsammans med min farbror, Mårten, och min farmor. Hm. Nu ska jag spela The Sims 4 innan det är dags för mig att möta Emsi vid bussen. Pussisar.


Mina födelsedagspresenter


Heldag på Rudan

 
Idag steg jag upp vid 08 för att baka ut mina (fina) bröd. Till frukost åt jag med andra ord nybakade honungsfrallor - med, som pricken över i, avokado på. Dögott. Begav mig till Handen runt, hm, tolv där jag mötte upp Jelena! Vi köpte med oss jordgubbar, vindruvor och varsin dricka till Rudan i vart vi slog oss ner på en filt. Jättejättejättemysigt. Mimmi kom också förbi en stund. ☺ Hihi. Kom hem igen till middagstid och har sedan dess lagat pannkakor, spelat The Sims 4 och handlat på Ica Maxi. Imorgon fyller jag år! Hurra! Nu ska jag dock dricka te. Pussisar.

Tjabba, tjena, hallå


Du är det finaste jag vet


Myspyshelg

 
Jag fick en tidig födelsedagspresent av Fredriks mormor och morfar igår. Dör söthetsdöden.
 
Iförrgår, fredag, gick jag och Fredrik upp vid 08 och Erica 1-2 timmar därpå. Vi åt frukost tillsammans vilket var jättemysigt. Halv tolv åkte dom hem och, åh, i och med det underbart fina vädret passade jag på att sola. Annars tog jag det bara jättelugnt hela dagen, mest för att vila upp mig. Och till middag köpte vi hem pizza. ☺ Hihi.
 
Igår, lördag, passade jag på att sola i 30 minuter innan jag begav mig till Handen - och Rudan. I Rudan mötte jag upp Emma och Kenny, sötfisarna, för att (igen) sola. Det var hur härligt som helst. Min kväll tillbringade jag hos Fredrik. Vi spelade, dels sällskapsspel med hans familj och dels Left 4 Dead 2 till XBOX. Somnade runt, hm, 23.
 
Idag, söndag, vaknade jag inte förrän vid 11 vilket är jätteolikt mig. Då hade jag alltså sovit i tolv timmar. TOLV TIMMAR. Knäppt. Fick skjuts in till stan av Fredriks pappa under förmiddagen från vart jag tog tåget hem. Och nu kom jag precis innanför dörren efter att ha gått på en långpromenad med mamma, Petro och hundarna. Myspys.

Underbara sommar


Studentpresent från Erica


Jag har tagit studenten!

 
I torsdags tog jag alltså studenten. Åh, vad jag är bra. ♫ Det känns jättekonstigt och jätteknäppt. Samtidigt jättebra. Jag skulle dock ljuga om jag påstod att min studentdag var perfekt. För min studentdag var jävligt jobbig - bokstavligt talat.
 
Jag hade en fantastisk champagnefrukost tillsammans med mina fantastiska tjejer (Elin, Lina, Evelina och Rebecka). Lina hade dukat upp med vindruvor, frallor, jordgubbar, mango, kladdkaka, chips, dipp och nutella på sin balkong vilket var dömysigt. Till skolan begav vi oss vid kl. 10 i vart fotografering, BG-samling och studentlunch stod på schemat. Det var mysigt. Trist är bara att jag i skolan, "how shocking", fick migrän. Jag kunde knappt äta, knappt dricka och knappt njuta av skolans studentshow. Och 13:30 sprang vi ut. Mötte upp mamma, pappa, Petro, Emma, Fredrik och Erica och grät som en barnrumpa för, åh, vad fint det var. Mina favisar. En timme därpå hoppade jag på vårt flak - trots min dödliga huvudvärk. Ugh, det var minst sagt en jättejobbig, ändock jätterolig, resa. I en av två timmar ville jag bara gå av. Jag till och med spydde. :-( Vilket jag också gjorde påväg hem, dels på tunnelbanan och dels på tåget. I RUSNINGSTRAFIK. Aldrig har jag skämts så mycket i hela mitt liv. Och aldrig har jag heller mått så dåligt. Blev upphämtad av pappa, braiga pappa, i Spånga. Tror ni ej att jag behövde spy igen? Apmycket? Utanför Lidl? Because I did. Att (äntligen) få komma hem, oj, det var nästan dagens höjdpunkt. Om inte att få ta en varm dusch, nedkyld och neddränkt i öl.
 
Hemma var jag mellan 17 och 17:30 till min minimottagning. Det var bara jag, min familj, Fredrik och Erica vilket, med omständigheterna i bakhuvudet, satt jättejättefint. Vi åt tacos till middag, spelade spel, öppnade presenter, dippade grönsaker m.m. Spenderade i stort sett hela min torsdagskväll utomhus. Myspysigt. ♥ Både Fredrik och Erica sov också hos mig. Hihi. Så trots att min studentdag var jävligt jobbig fick den ett fint avslut.


Taggiga låtar


Poängjakt, klassfika och träningsvärk

 
Igår hade vi utspringstävling, också känt som poängjakt, i skolan. Det gick ut på att varje klass fick ett papper med cirka 15 utmaningar på - och för varje klarad utmaning fick man poäng! Ta en selfie med en kändis, åka polisbil, säga "se upp för dörrarna, dörrarna stängs" i tunnelbanans mick, sjunga nationalsången på plattan, ta sig upp på hammarbybacken. Allt möjligt! Trots att min klass kom på plats 6 av 8 hade vi jätteroligt. Hihi. Jag och Rebecka hade också anordnat myspysfika för vår klass. Vi bjöd på läsk, godis, kakor, choklad, bullar, chips och frukt. Apmysigt. ☺
 
Klockan 18 samma dag träffade jag Emma, min favorit. Vi handlade mat, lagade vegolasagne, drack te och pratade munnnarna av oss. Nästan. Sov hos Fredrik och somnade gjorde vi, hm, runt 23.
 
 
Imorse, efter att ha vaknat och ätit frukost, tog jag och Fredrik en morgonpromenad med hans hund. Det var mysigt. Sprang upp till Haninge Centrum vid 12 för att titta i butiker och 13 tog jag tåget hem. Eller, hämtade först ut ett paket i Jakobsberg. Passade också på att gå hem i det fina vädret. Jättehärligt. Till middag käkade jag pannkakor (♥) och nu ska jag göra ingenting. Jag har döont i min kropp från igår - döont i rumpa, döont i fötter och döont i lår. Hoppas ni har haft en fantastisk tisdag. Om två dagar tar jag studenten! Hipp, hipp, hurra!

Kiwi är gott


Kickspaket


Sjuk och eländig

 
Jag har äntligen tagit tag i att bli månadsgivare till Djurens Rätt. Det känns jättejättebra. ☺ Hihi.
 
Igår efter att ha kommit hem från skola och jobb började jag få ont i ögonen, ont i halsen och ont i huvudet. Och imorse när jag vaknade, oj, då mådde jag minst tio gånger sämre. Inte nog med att min hals dödar mig har jag dessutom migrän. Blä. Kan det bero på att jag efter ett minst sagt hektiskt läsår har kunnat slappna av? På riktigt? Tidigare har jag aldrig riktigt låtit mig själv bli sjuk av rädsla för att missa en redovisning, en inlämning och/eller ett seminarium - vilket jag heller inte har gjort. Nu är jag dock pluggfri. Hm. Positivt är iallafall att jag fick A på mitt engelskatal, A på mitt filosofiprov och A som slutbetyg i svenska. Yey. Nu: göra te. Krya på mig.

Världens godaste frukost


Hej juni