Goda nyheter

 
Idag är jag glad. Inte nog med att jag fick ett A på min uppsats i etnicitet och kulturmöten (en kurs som, hm, skulle man kunna säga är en blandning av samhällskunskap, religion och historia) fick jag också ett A, igen, på min senaste essä i svenska. Det gjorde verkligen min dag idag. Imorgon får jag förhoppningsvis tillbaka mitt matteprov också, och jag håller tummarna för att jag landar på minst ett C. ☺ Yey.
 
Bortsett från mina betyg har jag idag haft ännu en redovisning, den här gången i kommunikation. Det gick bra! Kom hem vid tre, började laga tidig middag vid fyra, gick ut med min hund vid fem och ska nu plugga. Jag har en muntlig redovisning i naturkunskap imorgon, och behöver därför få färdigt mitt talmanus. Utöver det ska jag också, om jag hinner, räkna lite matte. Först ska jag dock koka mig min obligatoriska kopp te. Ha det fint.

Dagliga dosen


Tisdagsmiddag


Tidig läggdags

 
Slumpad bild.
 
Hej! Idag har jag varit i skolan fram till 15 och som grädden på moset jobbat. Jag sov jättejätteoroligt inatt. Jag vaknade till flera gånger, tände min lampa och trodde att jag skulle gå upp - trots att klockan inte var mer än 02, en gång 03. När jag kom hem var jag därför helt slut. Jag upprepar: helt slut. Slängde ihop en sen middag på pannkakor och fruktsallad (blåbär, hallon och kiwi), och hällde också i mig mina dagliga brustabletter; magnesium och multivitamin. Värmde upp mig med en kopp te framför en uppgift som jag ska redovisa imorgon, och härligt nog blev klar med väldigt fort. Jag har tre muntliga redovisningar och fyra inlämningar den här veckan, två avbockade idag. Förstår ni hur mycket jag har att göra? Nej. Nu ska jag gå och lägga mig innan jag slocknar på mitt sovrumsgolv. Vi hörs imorgon, om jag har tid och lust! Natti.

Tack mamma ♥


Mån to the dag


Sista veckan innan påsklovet

 
Igår åkte jag, mamma, pappa och Fredrik till Sollentuna Centrum för att shoppa och fika! Jättemysigt. ☺ Med mig hem fick jag äntligen ett par nya hörlurar, en blårutig skjorta och en apskön vårtröja. Nöjd. Hihi. Till middag åt vi potatisgrätäng med, för min del, sojabitar vilket var så, så gott. Vi avslutade lördagen med filmen Tommy (2014) som, hm, var konstig, seg och svår att förstå sig på. Somnade strax innan midnatt, om jag minns rätt.
 
Idag vaknade jag och min pojkis runt 09; åt frukost, städade och gjorde iordning oss. Klockan ett kom Fredriks mamma hit på fika och efter det rullade vi vidare till IKEA, mest för att Fredrik skulle köpa ett nytt skrivbord. Kom ej därifrån förrän vid 17-tiden och resten av kvällen har jag bara tagit det lugnt. Imorgon börjar en ny skolvecka. Sista veckan innan påsklovet, och jag har tusen saker att redovisa. :-( Jag har iallafall haft en bra helg - ni med, hoppas jag. Kram.

Happy plugs


Jag är kär


Magnesium- och migräntabletter

 
Idag fick jag hem ett paket från Apotea i vilket mina nya migräntabletter dels låg. Jag har också precis börjat dricka magnesiumbrustabletter varje dag, helt enkelt för att magnesium lugnar nervsystemet; och i och med att migrän är neurologiskt har magnesium en förmåga att minska på, i det bästa av världar "ta bort", migränanfall. Magnesium ska dessutom lindra stress och vara allmänt jättebra för människors kropp och själ. ☼ Hihi.
 
Annars: IDAG ÄR DET FREDAG. Jag har skrivit mitt andra och sista matteprov för det här kapitlet och dessutom fått ett A på mitt senaste bokseminarium i engelska. Och med tanke på hur jättesvår, jättejobbig och jätteintensiv engelska 7-kursen är blir jag, åh, så lättad. Idag kommer Fredrik hit för att spendera helgen hos mig. Myspys! Nu ska jag koka te, rulla in mig i en filt och fira in helgen med Sveriges Mästerkock. Hoppas ni får en fantastisk fredag.

En sötnos


Skriftlig reflektion ✔

 
Det blev ingen sleepover hos Fredrik idag. :-( Jag hade en inlämning (ovanligt, va?) som jag inte blev klar med förrän vid halv åtta. En skriftlig reflektion i svenska som visade sig bli tre sidor lång. Hm. Skönt att ha den avbockad iallafall.
 
Idag hade jag prov i matte. Det gick bra, tror jag. Om ni inte redan visste det är matte mitt absoluta favoritämne! Jag tycker i nio fall av tio att det är jätteroligt. Oj, vad nördig jag låter but it's true. Jag till och med undervisar i matte. Hihi. Till middag köpte jag med mig en Subwaymacka hem, gjord på honeyoatbröd, ost, grönsaker och mosad avokado. Gottis. Imorgon står skola och jobb på schemat! Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och sedan koka mig en kopp te. Kram.

I could watch this forever


Min absoluta favoritmat


Upp- och nerigt mående

 
My darling.
 
Imorse när jag gick upp mådde jag inte alls bra. Jag hade ont i hals, spänningar i huvud och ingen matlust överhuvudtaget (vilket inte är likt mig med tanke på hur mycket jag älskar att äta frukost). Skoldagen rullade därför på väldigt långsamt, trots att jag bara hade lektioner mellan halv nio och halv ett. Började må bättre så fort jag kom hem och har hemma bara sett till att räkna matte framför olika TV-program; allt från Sveriges mästerkock till Uppdrag granskning. Till middag åt jag svampsoppa, min favorit, och nu ska jag tvätta bort mitt smink. Imorgon ska jag sova hos Fredrik. ♥ Puss och kram.

Sommarlängtan


Tuesday smoothie


Lugn helg

 
Phew. Lång dag idag. Först skola mellan 08:20 och 14:40 och sedan jobb fram till klockan halv sju. Väl hemma slängde jag ihop kanelpannkakor till middag fyllda med kiwi, blåbär och banan. Ljuvligt. Nu sitter jag och värmer mig med en kopp grönt te. Vid nio väntar en lång, lång dusch; ben ska rakas, hår ska tvättas och kropp ska skrubbas. Mm. 
 
Jag har nästan spenderat hela min helg hos Fredrik. I lördags tog vi en promenad till Hemköp för att handla läsk och naturgodis till nya Beckfilmen som började 21:00. Jag älskar Beck och, åh, vad jag inte blev besviken. Och igår, söndag, hade jag migrän hela dagen. Det var mitt värsta migränanfall på länge. Fyfan. Spenderade därför hela dagen i Fredriks säng medan han och hans familj var iväg på födelsedagsfirande. Enda positiva med igår var att 1) vi åt tacos till middag och 2) jag sov hos min älskling. Nu ska jag dricka upp mitt underbart goda te. Kramis.

Hihi


Hej älskling


Fifty Shades of Grey

 
Hejsan, hoppsan! Fredag, och jag är glad. ☺ Kom hem tidigt idag, runt två, och var då så trött att jag somnade fram till klockan fem. Åkte så småningom och handlade middag med pappa och har resten av kvällen endast sett till att plugga. Jag har dels skrivit klart en essä i svenska men också räknat jättemycket matte - framför Fifty Shades of Grey. Jag har 16 minuter kvar att se och, hm, don't believe the hype; den är helt okej men långt ifrån så fantastisk som man nog kan tro.
 
Imorgon står tacokväll med Emsi på schemat vilket ska bli superdupermysigt. Jag ska också sova hos min älskling som jag inte har sett på nästan en hel vecka, och som jag längtar ihjäl mig efter att få träffa. ♥ Nu: baka bröd. Pussisar.

Bäst


Fredagsplugg


Skola och jobb

 
Hej, babiesar. Idag stannade jag kvar i skolan i en timme, plus/minus, för att 16:30 jobba. Min första arbetsdag tog plats i måndags och min andra idag och, åh, jag trivs redan som fisken i vattnet. Väl hemma gjorde jag middag (quornfärssås ♥) och nu ska jag snart dricka te med mami. Ja, te är bäst.
 
Bortsett från jobb, plugg och skola var jag igår på teater tillsammans med min klass. Teatern började dock ej förrän 18:15 så jag och mina härliga tjejer åkte tidigare till Skärholmen för att fönstershoppa, äta en god middag och dricka en Naked Juicebar-smoothie. Jättejättemysig dag. Enda negativa var att jag hade mensvärk. :-( Nu: te och pluggilugg!

★ ★ ★


Grattis på fyraårsdagen!


Mellofinal 2015

 
Hej! Och förlåt för dålig uppdatering men min skola tar just nu kål på mig. Vi har tusen saker att göra varje vecka och det enda jag praktiskt taget gör under veckodagarna är att plugga. :-( Därför blir bloggis lidande.
 
Igår sov Fredrik, mitt hjärta, hos mig. Vi åt pizza, tittade på This is the end (en aprolig komedifilm) och gottade oss med naturgodis. Superdupermysigt. Vaknade 08 idag och håller just nu på att städa - vilket jag snart ska fortsätta med. Ikväll kommer Fanny hit för att se på Mellofinalen med mig! Jag hejar självklart på Jon Henrik och Linus Svenning. Nu ska jag dammsuga mitt rum. Hoppas ni får en fin lördag i det härliga vårvädret! Pussisar och kramisar.

I'm in love


Three years anniversary


2 år och 364 dagar

 
Imorgon har jag och min älskling tillbringat så mycket som tre år tillsammans. TRE ÅR. Världens finaste Fredrik. ♥ Jag går inte, aldrig någonsin, isär när jag går med dig.
 
Hela igår spenderade jag med Fredrik. Vi promenerade fram och tillbaka till Coop Forum, käkade sushi (hamburgare för Freddis del) till middag och tittade på Melodifestivalen. Så mysigt. Idag vaknade jag vid åtta av att Fredrik satt och - som vanligt - spelade XBOX. Åt en sen frukost tillsammans med hans familj och begav mig några timmar senare hem till Emma, min bästa Emma. Vi drack te, planterade jorgubbar och slötittade på "Jönssonligan". Nu ska jag plugga och så småningom sova. Hoppas ni har haft en fin helg. Kram på er!

Lördagsfrallor


Älsklingpälskling


Friday and I'm in love

 
Fredag - äntligen! Jag vaknade imorse upp bredvid världens bästa Fredrik vilket alltid, alltid är lika härligt. Hade lektioner mellan 08:30 och 12:50 och väl hemma bytte jag om till mjukisbyxor, åt frukost (jag hann aldrig äta frukost innan skolan </3) och kokade mig en kopp te. Jag älskar att sluta tidigt. Hihi.
 
Planerna inför idag är att plugga; jag har en uppgift som ska in senast kl. 23:59, och umgås med min familj. Till middag ska vi äta ute och, åh, jag ser så mycket fram emot det. Vad dock vet jag inte än - antingen sallad, pizza eller en Subwaymacka. Hm. Tåls att tänka på. Nu ska jag iallafall pluggilugga. Hejsvejs!


Fangirl


Bajsfilosofi

 
Igår sov jag hos min älskling! ♥ Och idag begav jag mig tidigt till skolan för att hinna plugga tre timmar innan min första lektion drog igång. Slutade 15:00, åkte hem, lagade middag, åkte till mitt jobb för att lämna ett papper, åkte hem igen och nu sitter jag och skriver på en filosofiessä. Jag tycker verkligen, verkligen, VERKLIGEN inte om filosofi. Närmare bestämt: jag hatar filosofi. :-( Nu ska jag koka mig själv en kopp te. Puss och kram.

Ge mig sommar


Pannkaksmåndag


Myspysig söndag

 
Jag idag. :-)
 
Hej! Idag kommer min underbaring, Fanny, hit för att umgås med mig - min allra, allra sista sportlovsdag någonsin. Vad vi ska hitta på återstår att se. Hihi. Annars? Vi tittade ju på bio igår: och, ja, filmen var jätteläskig. Dock sevärd om man, som jag, är väldigt mycket för skräckisar. Nu ska jag dricka te. Hoppas ni får en härlig söndag! 

Älska


Äntligen är du min