Helt slut

 
Ugh, vad jag är trött. Jag har jobbat mellan åtta och fem idag och, *gäsp*, jag skulle kunna somna vilken sekund som helst. Dom sista timmarna på mitt arbetspass fick jag migrän. :-( Jag mådde så dåligt. Väl hemma gjorde jag en middag on point på bönpasta, broccoli, blomkål, sojabönor, grönkål, havregrädde m.m. Om jag dog matdöden? Ja.
 
Imorgon är det äntligen första december! Jag jobbar på Studybuddy  från 17 till 19. Övriga timmar ska jag lägga på att träna, köpa busskort, göra matlåda, ta en långdusch, städa, titta på julkalendern och vila upp mig. Nu ska jag koka mig en stor kopp grönt te. Det är jag värd. Vi hörs imorgon, tror jag. Ha det bäst, mina älsklingar.

Just nu


Inte ditt liv att ta


Första advent

 
Hej, söndag. Igår sov jag hos Fredrik, min favorit. Vi tittade på film och spelade skräckspel. Hihi. Klockan tolv idag fick jag skjuts av hans mamma till Barkarby vilket satt väldigt fint. Till middag åt vi tacos och, åh, vad det var gott. Nu ligger jag i min säng. ♥ Nästa vecka jobbar jag måndag, onsdag, torsdag på mitt nya jobb och tisdag på mitt gamla. Därför ska jag laga lunchlåda om, hm, tio minuter. Det blir sallad! Mums. Jag hoppas att ni har haft en *tummen upp* helg. Pussisar.

Jag tänker på dig


Go oat yourself


Nytt jobb

 
Vilka dagar jag har haft! Jag har under torsdag och fredag varit på arbetsintervju, fått ett nytt jobb och haft min första arbetsdag. Jag har träffat Mimmi, jag har träffat Fredrik och jag har träffat Fanny. Phew.
 
Igår var jag schemalagd från nio till fem och klockan sex kom Fanny hit. Vi gjorde en drömgod fredagsmiddag på sojaspett, jordnötssås, blomkålsris och stekt grönkål. Efter det tittade vi på, först "Idol" och sist "Friends with benefits". DET VAR JÄTTEMYSIGT. Nu har jag precis ätit frukost med mamma. Mm. På schemat idag står träning och Fredrik. Jag ska åka till honom om två, tre timmar. But first: cykling. Ha det bäst! Pussisar.

TBT


I brist på bilder


Jag vill sova

 
Oj, vad jag är trött. Tidigare idag var jag ute på en shoppingrunda med Petro. Hon behövde en ny vinterjacka och ett par nya vinterskor vilket hon sagt och gjort kom att köpa. Jag var dessutom iväg till Vällingby en snabbis. Väl hemma gjorde jag en tidig middag på glutenfria, veganska bananpannkakor varpå jag mätt som en plätt bestämde mig för att cykla på vår träningscykel. Nu har jag duschat, smörjt in mig och druckit te. ♥ Mm.
 
Imorgon ska jag träffa Emmapemma! Jag ser väldigt mycket fram emot det. Hihi. I övrigt är det idag en vecka kvar till första december och en månad kvar till julafton. Fan, vad göttigt.

Veganska matlagningsvideos


En månad till julafton


Friyay

 
Igår förmiddag hoppade jag på tåget hem till Fredrik. Vi spelade ett skräckspel, drack havrechokladmjölk och hade det bra. Klockan 14:30 mötte jag upp Emma, min favotjej. Vi tog bland annat en fika på Espresso House vilket ej satt helt fel. Hihi. ♥ Tre timmar senare gick jag hem till Fredrik - och med mig hade jag en låda sushi. Det var cpgott.
 
Idag pallrade jag mig hemifrån Fredrik halv nio och kom hem, hm, precis innan tio. Jag har hittills hunnit äta frukost, gå på en promenad med hundarna och ta det lugnt. Snart ska jag ta bilen till Jakobsberg för att (1) titta på nya vinterskor och (2) köpa en tröja. What else? Ikväll ska jag träffa Evelina och Rebecka! Ha nu en bra fredag! Kram.

Påfyllning i skafferiet


Vegansk pizzamacka


Mall of Scandinavia

 
Hej, mina älsklingar. Igår var jag på Mall of Scandinavia med Erica. Det var FETT STORT. Trots att vi var där i tre timmar hann vi ej se hela köpcentrumet. Knäppt. Efter en braig dag med en braig vänsing i ett braigt köpcentrum körde jag hem, lagade sojakorv med bröd till "middag" och tog tåget till mitt jobb. Slutade prick sju och, hm, resterande kväll såg jag till att slå in mina julklappar för, ja, jag redan börjat köpa julkappar. Hihi.
 
Idag gick jag upp nio, åt frukost och tog en promenad med hundarna för att en timme därpå skjutsa Petro, först till Ica Maxi och sist till Godisbolaget i Bromma. Väl hemma gav jag mig på vår träningscykel. Jag fick ihop trettioen *svordom* kilometer och, öh, mina svettningar var inte att leka med. Nu har jag duschat, klätt på mig och kokat en kopp te. Ikväll ska jag hem till Fanny för att äta middag. Åh, vad jag ser fram emot det. Vi hörs imorgon. Pussisar.

Min bebis


Post workout


Min braiga helg

 
Bild från idag när jag och Fredrik var på Media Markt.
 
Fredag: Jag tog det lugnt hela dagen vilket var, åh, skönt. Mötte upp Evelina i Centralis halv åtta varpå vi tog tåget hem till födelsedagsbarnet, Rebecka. Hihi. Det var jag, Evelina, Rebecka, Elin, Lina och fem, sex tjejer till. Vi spelade spel, åt godis, drack läsk och hade det så roligt. En tiopoängarfredag! Var hemma först till halv två och somnade nästan direkt.
 
Lördag: Jag vaknade upp med jättehuvudvärk och jätteträningsvärk. Ugh. Åt en dögod frukost på nybakat rågbröd med jordnötssmör, banan och kokossocker. Det höll mig mätt till kvällsmat? Knäppt. På eftermiddagen åkte jag in till stan med min storasyster och klockan sex kom Fredrik, älskling, hit. Vi hade en chillpillig kväll ihop.
 
Söndag: Vi låg kvar i sängen fram till tio. Hjälp. Två, tre timmar därpå tog vi bilen till Barkarbystaden för att titta i affärer. Väl hemma tog jag mig igenom ett cykelpass på (som vanligt) trettio kilometer. Och resterande söndag har vi lagt på att storhandla, äta en god middag, långpromenera med hundarna och se på film. Nu ska jag sova. Natti, natti.

På min topplista


Torsdagsmiddag



Get shit done

 
Märks det att jag tycker om att pyssla? Hihi.
 
Imorse gick jag upp halv sex för att skjutsa Fredrik till tågstationen. Väl hemma åt jag en dunderunderbart god frukost på *trumvirvel* avokadomackor med skivad tomat. Efter att ha somnat om, gått på en promenad med hundarna och skrivit på mitt CV städade jag hela vår övervåning; inklusive mitt egna rum. För vad är göttigare än ett nystädat hus? Kvar på min to do list står slänga skräp, hämta ut mitt körkort, panta burkar, handla mat, dammsuga, lösa in trisslotter och styrketräna. Det är bäst att jag sätter igång! Kramisar.

Ljusrosa rosor


Djurvänlig choklad


Minihandling

 
Igår var jag iväg till Bromma Blocks under dagen. Jag fick med mig fruktgodis (godis gjort på frukt) och vegansk islatte hem. Det är guld värt att kunna ta mig vart jag vill, när jag vill. ♥ Yey.
 
Jag kom hem från Bromma Blocks klockan två varpå jag en, två timmar därpå tog mig till mitt jobb. Efter att ha slutat jobbet mötte jag upp Erica som jag inte har träffat på evigheters evigheter. Vi pratade oavbrutet i FYRA TIMMAR - om vad som hänt och om vad som ej har hänt. Hur myspysigt som helst. Nu kom jag precis ut ur duschen efter att ha cyklat över trettio kilometer och, oj, vad det var svettigt. Ikväll kommer Fredrik hit för att sova hos mig. Först ska jag ut på jakt efter varsin födelsedagspresent till mina vänsingar, Rebecka och Erica, som båda fyller år på fredag. Tjingeling!

Rawbollar i mitt hjärta


Kom tillbaka


Körkortet är mitt

 
Hej!!!!!11 Goda nyheter: JAG HAR FÅTT MITT KÖRKORT. Ingen är gladare än jag. Hihi. Idag har jag därför kört omkring jättemycket. Åh. Som jag har längtat. Stort grattis till mig!
 
Inte nog med att jag har kört bil har jag dessutom varit i stan med Petro. Kom hem till fyra varpå jag slängde ihop en stor portion grönsaksgryta till middag! I hade jag bl.a. potatis, tomat, broccoli och blomkål. ☺ Jag är småsugen på att ta bilen till Bromma? Jag vet dock ej om det kommer bli av. Nä, nu ska jag koppla av framför datorn. Puss och kram.

Er tycker jag om


:-(


Regnig lördag

 
Bild från häromdagen. 
 
Igår tog jag mig igenom ett cykelpass på (som vanligt) tre mil. Till middag gjorde jag en jättegod pastarätt på bönpasta, havregrädde, soltorkad tomat, blomkål, broccoli, avokado och bjäst. Dog pastadöden. Resterande fredagkväll tillbringade jag med Evelina och Rebecka, mina lyckopiller. Vi åt nötter, drack läsk, spelade in fula videoklipp och tittade på TV. Vi hade så väldigt jätteroligt. Hihi. Kom hem till 00:30 och somnade en timme därpå.
 
Idag ska jag bara vara hemma. Det spöregnar ute vilket jag kan tycka är ganska mysigt. Nä, nu ska jag spela "The Sims" eller "Assassin's Creed". Jag hoppas att ni får en bra dag idag. Kramisar.

Lilla gubben


Teoriprov avklarat!


Min första sötpotatisgratäng

 
Igår försökte jag mig på en sötpotatisgratäng till middag. Jag varvade mina sötpotatislager med havregrädde, tofuost, vitlök, svartpeppar, timjan och basilika vilket blev jättegott. Bäst av allt? Hundra procent veganskt. Hihi.
 
Idag har jag tagit mig igenom ett cyklingpass på trettio kilometer, varit iväg till Stockholm Quality Outlet och ätit upp min sötpotatisgratäng från igår. Jag ska nu packa min väska för att om, hm, inte alltför lång tid åka hem till Fredrik. Imorgon har jag min sista körlektion - och på tisdag respektive onsdag mina förarprov. Hjälp! Önska mig lycka till.

Veganska hårprodukter