Min favoritpasta


100% vegan


Glad påsk!

 
Fredag: Jag steg upp klockan sju, kokade gröt till frukost och gick två, tre timmar senare på en PW (+4 km) till F&S i Jakobsberg. Jag tog mig igenom ett "Core"-pass som är mitt absoluta favoritpass på F&S där fokus ligger på mage, bål, rygg och balans. Promenerade samma sträcka tillbaka och, öh, gissa om jag var trött när jag kom hem? Efter att ha duschat, klätt på mig och packat min ryggsäck tog jag tåget in till stan för att möta upp Freddy. Jag shoppade en tröja från Vans och en topp från Bikbok. Hihi. Var hemma hos han till middagstid på vart vi spenderade resten av vår fredagkväll.
 
Lördag: Vi vaknade jättetidigt som vanligt. Till frukost åt vi nybakat bröd med vegansk färskost, paprika, tomat och gurka. Drömgott. Kom hem 12-ish efter att ha promenerat från Kallhäll till mig i det soliga vårvädret. På eftermiddagen fick jag skjutsa Freddy till hans kompis i Sollentuna, helt enkelt för att min älskling ska flyga till USA idag. Väl hemma lagade vi tacos vilket, åh, satt bra. Efter att ha förberett morot, gurka och paprika att dippa slog jag, mamma, pappa och Petronella på "Arctic Outbreak" som jag somnade till. Det var mysigt!
 
Söndag: Ni har kommit ihåg att ställa om klockan till sommartid, va? Jag har! Jag har tränat, och jag har duschat och jag har städat. Det var jobbigt att träna idag. :-( Viktigast är att jag tog mig igenom mina 3,2 mil på vår träningscykel, though. Ikväll kommer min farbror hit för påskmiddag och jag är FETT TAGGAD, dels på potatis, k*ttbullar och sojakorv och dels på att göra vegansk skagenröra. I ska jag ha bland annat avokado, tofu, lök och tångkaviar. Gud, vad gott. Snart ska vi till Ica Maxi för att handla mat but first vänta på att pappa ska komma hem från gymmet. Glad påsk!

Gottigheter från TBS



Jobbat färdigt för idag

 
Det positiva (och det negativa?) med att jobba på en webshop som säljer underkläder. Alltså jag dör underklädesdöden. Trosorna hittar ni *klicka här* och toppen hittar ni *klicka här*.
 
Phew. Äntligen har jag jobbat färdigt för idag, först på Timarco och sist på Studybuddy. Jag kom hem från mitt jobb som läxhjälp prick åtta och, öh, hittills har jag bara suttit i min säng. Idag är jag glad över att jag är påskledig fredag, lördag, söndag, måndag och att det är löning på torsdag. ♥ Imorgon ska jag som vanligt jobba 08-17 och efter jobbet ska jag träna. Nu ska jag göra i ordning mig för läggdags. I'm so tired. Godnatt!

You pretty thing


Tillbaka till London

 
Vet ni vad vi har gjort? Vi har bokat en resa till London!!!!!11 Vi, det vill säga jag, mamma och Petronella, ska dit i juni månad. Alltså det är knäppt vad jag ser fram emot det. Hihi.
 
Vilken lugn helg jag har haft. ♥ I fredags kom jag hem från jobbet till middagstid med migrän. Åt mackor till kvällsmat och, öh, somnade tidigt. Vaknade prick sju nästa dag, kokade risgrynsgröt på risgröt, havremjölk & vaniljpulver till frukost och cyklade två, tre timmar därpå TRETTIOTVÅ KILOMETER på vår träningscykel. Det är nytt rekord. Yay! Efter det passade jag dels på att städa mitt rum och dels på att ta en lång dusch innan jag tog tåget hem till Freddy. Vi tittade på dom nya "Beck"-filmerna som var FETT BRA. Vi somnade under film nummer #2, though, som dom tröttmössor vi är.
 
Idag gick vi precis som igår upp sju. Jag hade döont i mitt huvud vilket ej var jätteroligt. När min huvudvärk *thank god* hade gått över begav jag mig hemåt. Kom hem runt ett varpå jag åt rawbollar till frukost (the struggle av att vara vegan hos en köttätarfamilj) eftersom rawbollar är heaven on earth. Gick på en blandning av PW och springrunda om 06,69 kilometer samtidigt som jag lyssnade på Creepypodden för, hjälp, vad Creepypodden är bra. Min middag fick bestå av sötpotatis-, morot-, palsternacka-, grönkål- och tomatsoppa. Dog soppdöden. Nä, nu ska jag slappa. Pussisar.


Min bästis


Four year anniversary

 
Igår firade jag och Fredrik vår fyraårsdag vilket var apamysigt. Vi åt middag på Orkidé (jag tog en vegansk grönsakswok med ris och cashewnötter vilket var JÄTTEGOTT) och tittade på bio. "London has fallen" fick det bli som var väldigt bra! När vi kom hem från stan spelade vi Pokémon på Nintendo 3DS fram till, öh, vi somnade. Bortsett från att vi delade ut våra fyraårspresenter till varandra. Jag fick underkläder från Calvin Klein och Fredrik fick ett XBOX-spel. Hihi.
 
Nu kom jag precis hem efter att ha gått på en långpromenad med mamma, Petronella och vovsingarna. Jag är helt slut! Dels p.g.a. vår långpromenad och dels p.g.a. att jag *klappar mig på axeln* har cyklat 31,50 kilometer på vår träningscykel. Jag vill inte annat än att titta på "Shameless" i min säng. Helt enkelt ladda upp för jobb måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och träning tisdag, torsdag, lördag. Jag hoppas att ni har haft en bra dag! Kramisar.

Skämt bort mig


Vad jag saknar dig