Hej från oss


Mammas födelsedag

 
Nu är jag då hemma i Handen igen och kom hem gjorde jag igår kväll, strax efter nio. Myspysade lite med Fredrik och tog dessutom en bilrunda + kvällspromenad med Mimsan som jag inte sett på ett tag. Supertrevligt. Hihi. And it feels so good to be home!
 
Som ni kanske har sett så fyller min mamma år idag, hela 48 bast, vilket har firats med kina- och sushibuffé på China Hua Dong, tårta och presenter, förstås. Har även hunnit spela lite The Sims, som den nerd I am. Och nu är jag hemma hos min älskling, dricker läsk och lirar XBOX. Najs bajs.

Grattis på din dag min fina mamma


I'm such a geek


Äntligen hemma


Hemgång imorgon

Hejsan svejsan! Klockan är numera 00:05 och jag kom just "hem", till stugan alltså, efter att ha spelat kort med mamma, Tobias (min syssling), Linda (min andra syssling), Maria (min kusin), Marcus (Lindas pojkvän) och Robin (Tobias kompis). Eller för att förenkla det hela: några personer.
 
För i övrigt så har både Fredrik och Mårten gone home by now, och imorgon kväll är det även vår tur. Ganska skönt ändå, trots att vi har det superbra här. Oh well. Nu ska jag borsta tänderna, tänkte jag, och sedan bädda ner mig själv i sängen framför en fin rulle. Natti nufsan, folkisar.

Ännu fler bilder


Mys i skuggan


Sushi m.m.

 
Hej allihopilopa! Hoppas ni har haft en fin torsdag. För det har iallafall jag. Började dagen med att sola en stund för att därefter gå ner till vattnet och låta hundarna bada. Vid fyra rullade vi vidare till Nykvarn för att där äta lunch/middag. Det blev sushi för min del. Hemskt gott. Har även paddlat kanot med Erica och spelat spel med la familia. Och nu ska vi bara chillipilla. Hihi.

Gullis


Nya skor


Fiskelycka

 
Några bilder från igår.
 
Hej fina ni. Igår åkte vi ut och fiskade med båten, jag, Fredrik, pappa och Mårten (min farbror) vilket visade sig bli väldans lyckat. Fick, allt som allt, upp sex gäddor under loppet av ungefär 90 minuter, och Fredrik kammade hem storvinsten på hela 10,3 kilo. TIO KILO. Sånt händer bara inte. Hursomhelst så har vi även lirat en hel del tennis här på landet, hihi, liksom solat, ätit gott, spelat spel och bara umgåtts. Trivs så bra här! 💕

On the country


Försenade födelsedagspresenter


Day one

 
Hola amigos! Nu är vi äntligen framme här på Bommersvik, och kom hit gjorde vi prick klockan 16 (två timmar senare än planerat men whatevah). Middagen åts på Burger King och efter det vankades det storhandling på Ica. Väl "hemma" tog vi det bara lugnt med Erica och Svante, vilket vi även har gjort resten av kvällen. Ganska skönt ändå med tanke på hur trött jag varit all day. Nu ska jag borsta tänderna och sedan sova. Imorgon väntar shopping i Södertälje. Natti natti.

Packa, packa, packa


Música


Mycket att göra

Hej bloggen och alla miljontals läsare! Idag är det lördag och så snart som imorgon bitti åker jag till Bommersvik, mitt "landställe", i en vecka. Inte helt fel, nej. Har däremot en hel del att ta itu med ikväll i och med det, som att packa, städa och slå in presenter. Så ska alldeles snart sätta igång!
 
Igår var vi, i varje fall, på fest hemma hos Eric vilket var himlans roligt. Och idag har jag, hittills, varit med min Emmapemma och spelat Left 4 Dead 2 med Fredrik. Howevz. Nu ska jag göra någonting vettigt. Skriver troligtvis mer senare. Kramis.

Morgonfika


Hjärtegull


Helt slut

 
Ytterligare två bilder från the cruise på Fredrik och mamma när de dansar. Haha! Så snygga.
 
Hej, babes. Nu är jag då hemma, som ni kanske har märkt vid det här laget. Kryssningen turned out to be väldigt lyckad, och hela grejen var bara så himla mysig. Och rolig. Blev upphämtade vid Slussen strax innan fyra i eftermiddags, köpte hem thaimat till lunch/middag och for sedan raka vägen hem. Resten av kvällen har vi därefter spenderat i soffan. Så, så skönt att bara ta det lugnt efter ett händelserikt dygn. Nej. Nu ska jag och Fredrik gå och lägga oss. Godis nattis.

Kryssningen i bilder


Fixar det sista

 
Godmorgon på er! Vaknade för snart en timme sedan, gick upp, åt frukost och sitter nu i mitt rum och funderar på vad jag behöver ha med mig inför det här kommande dygnet. Om lite mer än fyra timmar är det dags för oss börja bege sig in mot stan för att därefter, klockan 18:00, lämna land. Är superdupertaggad! Nu ska jag skriva klart min lilla lista, pussa lite på Fredrik och sedan hoppa in i duschen. Ska föresten se till att ta massa bilder ikväll. Puss på nosen!

Tidigare idag


Nyinförskaffat


Sex dagar kvar

 
Bommersvik 2012.
 
Om endast sex dagar, på söndagen som kommer alltså, så åker vi till Bommersvik (vårat "landställe") i en veckas tid. Och med vi menar jag min familj, inklusive Fredrik förstås, tillsammans med Erica och hennes familj + Svante (Ericas boyfriend). Ska bli så himla himla skönt att komma bort ett tag. Verkligen. Och bada, sola, fiska, kanota, grilla, umgås och bara mysa. Can't wait!

Mys med älsklingen


Sömntuta hihi


Fre-lör

 
Hej, ni. Igår hade vi tacokväll hemma hos Fredrik, jag, Fred, Felicia, Robin, Emelie, Erik och Hampus, vilket var himlans mysigt. Några timmar senare drog vi vidare hem till Eric där det vankades krök, och där även en hel del andra fina vänner redan befann sig. Dansade, drack, skrattade och dansade ännu mer. Rörde oss hemåt strax efter 02 och väl hemma somnade vi nästan direkt.
 
Idag då. Jo, idag suger. Bokstavligen. Vaknade med migrän, runt elva, och mår fortfarande lika dåligt, om inte ännu sämre. Åt jordgubbar till frukost som jag sedan spydde upp. Och har annars, hela dagen, försökt sova utan någon vidare success. Mår illa nästan konstant, och vill bara kräkas och gråta och sova och dö. Hatar denna dag så mycket. :(

Godmorgon från min plutt


Vi är bäst


Joe vs. Dreamhack


Dumma mensvärk

 
Ey. Torsdag idag och jag vaknade imorse upp med en väldigt, väldigt oskön mensvärk. Inte den trevligaste överraskningen, kanske. Ugh. Fick i vilket fall skjuts hem till mig av Fredriks päron bara någon timme efter att vi gått upp och resten av dagen har vi sedan spenderat liggandes i soffan, framför alldeles för många "The Valleys"-avsnitt. Till middag lagade vi hamburgare och nu har min bubbe åkt iväg för att träffa sina kompisar. Så min lösning på denna eländiga kväll blir då: grönt te och The Sims 3. Puss!

Från mammi


Tröttisen


Allsång på Skansen

 
Tjena mittbena. Gårkvällen, som då spenderades på Skansen med Erica, var hur mysig och trevlig som helst. Både stämningen, vädret och musiken var på topp. Och kvällen, i sig, var helt klart värd de 160 riksdaler som man fick lov att lägga för att kunna komma in. Hihi. Var iallafall hemma strax innan tolvtiden då även Fredrik kom hit. Somnade någon timme senare och idag har vi bara tagit det lugnt, än så länge. Nu ska vi se på "The Valleys", älsklingen och jag. Ha det så bra!

Tack Emelie!


The last few days


Lite om idag

 
En bild från i söndags kväll när vi - jag, Robin, Felicia, Moa, Fredrik och Eric (Moas pojkvän) - hade grillkväll hemma hos Eric. Mys. ♥
 
Hej, babes! Ber om ursäkt för den sunkiga uppdateringen men jag har varken haft tid, lust eller ork till att blogga lately. Hursomhelst så är jag just nu hemma och gör ingenting, i princip. Om lite mindre än tre timmar ska jag bege mig in till Skansen med Erica för att där se på Allsång + Håkan Hellström. Och efter det ska jag hem och tillbringa resten av kvällen, och även natten, med min fina pojkvän. Hoppas ni får en minst lika trevlig tisdag som mig! Puss och kram på er.

16 månader <3


Norrbybadet


Fikis med Emmis

 
Hej allihopa! Hoppas att ni har haft en skön fredag, so far. Själv vaknade jag runt 11-tiden för att sedan, strax efter ett på ett ungefär, möta upp min fina Emma i Haninge Centrum. Tog en fika och tittade i butiker. Ingenting direkt utöver det vanliga, men ändå hur mysigt och trevligt som helst. Rullade hem några timmar senare och nu ska jag alldeles snart röra mig mot Fredrik. Kvällen kommer därefter att spenderas hos Simon och natten hos min älskling. Och till middag blir det grillat. Mm. 

Hey you


Kvällsgöra


Bokat kryssning

 
Den sextonde juli, alltså om tretton dagar för att vara exakt, ska jag tillsammans med mamma, Fredrik, Petro, Frida (Fredriks lillasyster) och Anette (Fredriks mamma) åka på en 22-timmarskryssning till Mariehamn. Och det är i princip det enda, bortsett från Bommersvik, som jag kommer att hitta på i sommar så jag är jättejättetaggad, såklart! Tänk drinkar, buffémat och taxfree. Alltså åh. Can't wait!

Bebispojken


Hello july


Good morning

 
Hej bloggiloggi. Vaknade för sisådär trettio minuter sedan och ligger fortfarande kvar i sängen. Inlindad i täcke. I sällskap av paden. Mm. ♥ Jag skulle egentligen ha hjälpt Erica med presentletande till hennes pojkvän idag men känner mig inte riktigt hundra så skippar det. Håller tummarna för att inte bli sjuk! Oh well. Ska iallafall hem till Fredrik senare ikväll men annars: dega. Och nu ska jag klä på mig, tänkte jag. Puss.

Utfyllnad


Bubbilubbi