Arg som en varg

 
Idag, party people, är det äntligen, äntligen fredag! Jag hade en jättebra skoldag idag. Fick bl.a. reda på mitt provresultat från i onsdags - och jag landade på ett starkt B. Yey. ☺ Efter skolan åkte jag raka vägen hem för att köpa, och förstås spela, "The Sims 4: Vildmarken". Som jag har längtat! Vid 18-tiden begav vi, jag, mamma och pappa, oss till en nyöppnad asiatisk restaurang för att köpa hem fredagsmat. Dock blev vi väldigt, väldigt besvikna. Ugh.
 
Vi kom dit, jag beställde en tofuwok med hälften nudlar/hälften ris för, åh, vad tofu är gott tänkte jag. Efter att ha väntat i FYRTIOFEM MINUTER på maten att bli färdig (notera att restaurangen var allt annat än fullsatt), och det äntligen var dags för oss att betala, säger biträdet att "oj, tofun var visst slut" och "din maträtt är klar, dock utan tofu; du kan ju ta något från buffébordet istället". För det första: varför säger man ej det från första början? Då kunde jag åtminstone ha beställt en annan maträtt? För det andra: buffébordet hade inga fkng vegetariska alternativ. Väljer att få min tofuwok (utan tofu) rabatterad istället - vi får TJUGO KRONOR rabatt och åker, hungriga och irriterade, hem för att äta. Packar upp min mat, upptäcker att det ligger KYCKLINGBITAR bland mina nudlar. Alltså, jag beställer en vegetarisk rätt och får kyckling i maten? Dessutom fick pappa ingen sås till sina friterade räkor (där sås dessutom ingick, och han var väldigt noggrann med att poängtera vilken sås han ville ha) medan mammas mat nästan bara smakade salt. Nä. Fyfan.
 
Nu: skriva på mitt gymnasiearbete. Hoppas ni får en fortsatt fin fredag. <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback