Rostad sötpotatissoppa

 
Igår lagade jag rostad sötpotatissoppa till middag! Det var jättejättegott och jättejättelätt att göra. Steg (1) var att ugnsrosta sötpotatisbitarna (som man skalat och skurit upp) med vitlök och olivolja i 25 minuter. Steg (2) var att lägga över sötpotatisbitarna i en kastrull fylld med vatten och mixa tills len konsistens. Steg (3) var att addera krydda och grönsaksbuljong och låta koka upp. Steg (4) var att äta. Hihi. ☺ Önskas recept hittar ni det HÄR.
 
Idag har jag pluggat och jobbat. Kom hem från jobbet kl. 19, gjorde iordning vegansk wok och, hm, sitter nu och dricker en stor kopp grönt te. Imorgon är det mösspåtagning! I och med att jag får migrän av blotta tanken på att festa ska jag dock "bara" äta lunch med mina favotjejer från klassen, och på kvällen sova hos Fanny. Puss och kram.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback